سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی| راهنمای ثبت نام در سامانه الکترونیک قضایی
- سامانه ثبت نام الکترونیکی قضایی به منظور راحتی مردم و کاهش هزینهها توسط قوه قضاییه راه اندازی شده است.
تمامی امور مربوط به ابلاغیههای قضایی از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی (سامانه ثنا) صورت میگیرد. شما برای دیدن ابلاغیه هایتان باید ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید.
اگر نمیدانید چگونه از این سامانه استفاده کنید تا انتهای این مقاله با ما باشید که به چگونگی ثبت نام در سامانه الکترونیک قضایی پرداختهایم.
سامانه ابلاغیه الکترونیکی و اهداف آن
در گذشته ابلاغیه توسط مامورین به درب منزل فرستاده میشد که این امر یک سری مشکلات را در پی داشت، اما امروزه بدون نیاز به مراجعه حضوری، این ابلاغیه را میتوان روی موبایل دریافت کنید.
هدف اصلی ابلاغیه الکترونیکی، خدمات رسانی آسان و بهتر به مردم و همچنین احترام به حریم خصوصی افراد است.
چگونه به صورت الکترونیکی در سامانه ثنا ثبت نام کنیم؟
برای ثبت نام در سامانه ثنا میتوانید به دو روش زیر اقدام کنید:
روش اول: مراجعه مستقیم به دفتر خدمات الکترونیکی
شما باید همراه با مدارک لازم به دفتر خدمات الکترونیکی مراجعه کنید. مدارک لازم شامل: کارت ملی، اطلاعات شماسنامه ای، شماره تلفن و کد پستی است.
روش دوم: ثبت نام در سامانه ثنا در منزل
ورود به سامانه ثنا و ثبت نام الکتریک
۱_ورود به سامانه ثنا و کلیک روی ثبت نام الکتریک
۲_ کلیک روی ثبت نام شخص حقیقی
۳_وارد کردن اطلاعاتی از جمله کد ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه
۴_اطلاعات را وارد کنید و دکمه ثبت اطلاعات اولیه را بزنید.
بعد از طی کردن مراحل بالا برای احراز هویت باید به دفتر خدمات الکترونیکی مراجعه کنید.
چگونه ابلاغیه الکترونیکی را مشاهده کنم؟
برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی شما باید در سامانه ثبت نام و رمز شخصی داشته باشید سپس برای مشاهده ابلاغیه وارد آدرس eblagh.adliran.ir شوید و ابلاغیههای خود را مشاهده کنید.
توجه داشته باشید که زمانی که شما ابلاغیه را مشاهده میکنید، تاریخ ابلاغیه محسوب میشود و آثار قانونی از آن تاریخ ماسبه میشود.
توصیه امنیتی که باید بدانید
بعد از مشاهده ابلاغیه ها، حتما گزینه خروج را از نوار بالا بزنید و از حساب کاربری تان خارج شوید. با این کار از سو استفادههای احتمالی جلوگیری میکنید.
انتهای پیام/